headerphoto

WYCIECZKA DO JURY KRAKOWSKO-CZĘSTOCHOWSKIEJ

(Czerwiec 2023 r.)

W dniach 19-21 czerwca odbyła się wycieczka integracyjna do Jury Krakowsko-Częstochowskiej organizowana przez nasze Stowarzyszenie. W wycieczce wzięły udział osoby z różnych parafii mariawickich, m.in.: Cegłowa, Mińska Maz., Nowej Sobótki, Strykowa, Warszawy, Wiśniewa, Żeliszewa.

Pierwszego dnia wycieczki, zanim jeszcze dotarliśmy do terenów Jury, zwiedziliśmy zabytkową kopalnię srebra w Tarnowskich Górach, wpisaną na listę światowego dziedzictwa UNESCO. Następnie udaliśmy się do naszej Parafii w Gniazdowie. Po Mszy św. zaproszeni na poczęstunek. Bardzo dziękujemy proboszczowi M. Fabianowi Wylazłowskiemu oraz parafianom za wspólną modlitwę, gościnę i tak miłe przyjęcie nas w Waszej parafii.

Drugi dzień rozpoczęliśmy od porannej Mszy św., po której wyruszyliśmy na zwiedzanie Ojcowskiego Parku Narodowego. Tego dnia mogliśmy obejrzeć zamek Pieskowa Skała i Maczugę Herkulesa, ruiny zamku, dawne uzdrowisko i hodowlę pstrągów w Ojcowie, Bramę Krakowską oraz dwie jaskinie: Ciemną i Nietoperzową. Dzień zakończyliśmy ogniskiem z kiełbaskami.

Ostatniego dnia wycieczki, po Mszy św. wyruszyliśmy do Olkusza, gdzie mogliśmy przespacerować się po Starym Mieście, zobaczyć zabytkową Bazylikę św. Andrzeja oraz muzeum Podziemny Olkusz. Następnie udaliśmy się do Róży Wiatrów na Pustyni Błędowskiej, gdzie po krótkim odpoczynku na leżakach przejechaliśmy do ostatniego punktu naszej wycieczki – Zamku Ogrodzieniec.